§1 Dane Administratora Danych Osobowych
ATAR Sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu; ul. Komuny Paryskiej 19; 50-451 Wrocław wpisanej do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000331833, NIP:8992668655;
oddziały:
§2 Inspektor Ochrony Danych
ATAR Sp. z o.o. wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, który pozostaje do dyspozycji Gości we wszystkich sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych. Inspektor udzieli niezbędnych informacji oraz odpowie na pytania dotyczące ochrony i wykorzystywania Pana/Pani danych. Kontakt z Inspektorem możliwy jest za pośrednictwem adresu e-mail: administratordanych@atar.wroc.pl
§3 Cele oraz podstawy prawne przetwarzania danych osobowych
W związku ze świadczonymi usługami, ATAR Sp. z o.o. przetwarza Pana/Pani dane osobowe w różnych celach – zawsze jednak w sposób zgodny z obowiązującymi przepisami prawa.
Przetwarzanie danych odbywa się zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r., zwanym dalej RODO.
Dane osobowe pozyskujemy zarówno bezpośrednio od Pana/Pani (np. w trakcie dokonywania rezerwacji), jak również – za Pana/Pani zgodą – od partnerów zewnętrznych, takich jak serwisy rezerwacyjne.
Poniżej przedstawiamy szczegółowe cele, dla których dane mogą być przetwarzane, wraz z odpowiednimi podstawami prawnymi:
1. Dokonanie wyceny, realizacja rezerwacji i wykonanie usługi, a także zawieranie innych umów związanych z działalnością ATAR Sp. z o.o W tym celu możemy przetwarzać następujące dane:
Podstawą prawną przetwarzania jest art. 6 ust. 1 lit. b RODO – przetwarzanie niezbędne do wykonania umowy lub działań zmierzających do jej zawarcia.
Dodatkowo, dane dzieci (imię, nazwisko, narodowość, data urodzenia) są zbierane wyłącznie od rodziców lub opiekunów prawnych w celu ustalenia wieku dziecka, przyznania zniżek oraz spełnienia obowiązków statystycznych (zgłaszanie do GUS, naliczanie opłaty miejscowej).
2. Rozpatrywanie reklamacji
W związku z ewentualnymi reklamacjami, możemy przetwarzać dane takie jak:
Również w tym przypadku podstawą przetwarzania jest art. 6 ust. 1 lit. b RODO –przetwarzanie niezbędne do realizacji umowy lub działań poprzedzających jej zawarcie.
3. Wystawianie faktur i realizacja obowiązków podatkowych
W związku z obowiązkiem wystawiania faktur oraz przechowywania dokumentacji księgowej przez wymagany prawem okres (np. 5 lat), przetwarzamy następujące dane:
Podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. c RODO – przetwarzanie niezbędne do wypełnienia obowiązków wynikających z przepisów prawa, w szczególności prawa podatkowego.
4. Badanie satysfakcji, audyty oraz doskonalenie usług
W celu poznania opinii klientów, doskonalenia naszych usług oraz prowadzenia działań audytowych, możemy przetwarzać dane takie jak:
Podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO – prawnie uzasadniony interes administratora polegający na ulepszaniu jakości oferowanych usług oraz dostosowywaniu ich do oczekiwań klientów.
5. Zapewnienie bezpieczeństwa oraz zapobieganie nadużyciom
W celu ochrony gości i pracowników, a także zapobiegania nadużyciom oraz oszustwom, przetwarzamy dane takie jak:
Dane z monitoringu przechowywane są maksymalnie przez 14 dni od daty nagrania.
Podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO – uzasadniony interes administratora polegający na zapewnieniu bezpieczeństwa osób przebywających na terenie Hotelu oraz ochronie jego mienia.
6. Tworzenie rejestrów i ewidencji wymaganych przepisami RODO
W związku z obowiązkami dokumentacyjnymi wynikającymi z RODO (np. prowadzenie rejestru osób, które zgłosiły sprzeciw wobec przetwarzania danych), przetwarzamy następujące dane:
Jest to konieczne, abyśmy mogli prawidłowo realizować zgłoszone przez Państwa uprawnienia, np. wyłączenie z działań marketingowych.
Podstawy prawne:
Dodatkowe cele przetwarzania danych osobowych oraz podstawy prawne
8. Ustalenie, dochodzenie lub obrona przed roszczeniami
W celu zabezpieczenia interesów prawnych spółki, możliwe jest przetwarzanie danych osobowych, które pozwalają na ustalenie, dochodzenie lub obronę przed roszczeniami – zarówno ze strony klientów, jak i osób trzecich.
Podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO – prawnie uzasadniony interes administratora danych.
9. Cele analityczne – analiza aktywności na stronie internetowej
W celu zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy korzystają z naszej strony internetowej, możemy przetwarzać dane takie jak:
Podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO – uzasadniony interes administratora, jakim jest analiza i optymalizacja działania strony internetowej.
10. Zastosowanie plików cookies
W ramach działania strony internetowej wykorzystujemy pliki cookies – czyli niewielkie informacje tekstowe zapisywane w urządzeniu końcowym użytkownika.
Szczegóły dotyczące cookies opisane są w osobnym punkcie.
Podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. a RODO – dobrowolna zgoda użytkownika udzielana przy pierwszym wejściu na stronę.
11. Zarządzanie stroną internetową (logi serwera)
W celu prawidłowego funkcjonowania strony internetowej przetwarzane są dane techniczne zapisywane automatycznie w tzw. logach serwera, obejmujące:
Bez tych danych niemożliwe byłoby administrowanie stroną oraz zapewnienie jej bezpieczeństwa i dostępności.
Podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO – uzasadniony interes administratora danych polegający na prowadzeniu i zabezpieczeniu strony internetowej.
Logi serwera
Kiedy odwiedzasz naszą stronę internetową, niektóre dane (np. adres IP, czas wizyty, przeglądarka) są automatycznie zapisywane w tzw. logach serwera. To techniczny proces, który pozwala nam administrować stroną – bez niego strona po prostu by nie działała.
Podstawą prawną takiego przetwarzania danych jest uzasadniony interes Administratora (czyli Hotelu), zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. f RODO.
§4 Pliki cookies (ciasteczka)
Na naszej stronach używamy tzw. cookies, czyli małych plików zapisywanych na Twoim urządzeniu (komputerze, telefonie itp.). Pomagają one w prawidłowym działaniu strony i ułatwiają jej obsługę. Mogą być też używane przez naszych partnerów, np. Google czy Facebook.
Co robią pliki cookies?
Zgoda na cookies
Twoja przeglądarka domyślnie pozwala na używanie cookies. Przy pierwszej wizycie na stronie prosimy Cię o wyrażenie zgody na ich użycie. Możesz jednak w każdej chwili zmienić ustawienia przeglądarki, by:
Co się stanie, gdy wyłączysz cookies?
Wyłączenie cookies może utrudnić korzystanie ze strony. Na przykład:
§5 Prawo do wycofania zgody
§6 Podanie danych osobowych – czy jest obowiązkowe?
§7 Brak automatycznego podejmowania decyzji i profilowania
Nie korzystamy z systemów, które podejmują decyzje automatycznie (np. poprzez profilowanie). Każde zapytanie przesyłane przez formularz kontaktowy rozpatrujemy indywidualnie, a proponowana cena usługi zawsze wynika z naszego cennika.
§8 Komu przekazujemy Twoje dane?
1. W ramach prowadzenia działalności współpracujemy z zewnętrznymi firmami, którym w razie potrzeby przekazujemy Twoje dane. Mogą to być np.:
2. Zgodnie z prawem, możemy też przekazać dane odpowiednim organom (np. sądom, urzędom), jeśli zajdzie taka konieczność.
§9 Przekazywanie danych poza Unię Europejską
§10 Jak długo przechowujemy Twoje dane?
1. Dane osobowe przechowujemy tylko tak długo, jak jest to potrzebne do realizacji konkretnego celu. Po tym czasie dane są usuwane lub niszczone.
2. Jeśli dane są już tylko przechowywane (np. w celach dowodowych), dodatkowo je zabezpieczamy, stosując pseudonimizację – czyli takie ich zaszyfrowanie, by nikt niepowołany nie mógł ich odczytać.
3. Konkretne okresy przechowywania:
4. Liczenie okresów rozpoczynamy od końca roku, w którym zaczęliśmy przetwarzać dane. Dzięki temu proces usuwania danych jest bardziej uporządkowany i wydajny.
5. Dodatkowy rok przechowywania danych ma na celu ochronę przed roszczeniami, które mogą pojawić się tuż przed przedawnieniem lub z opóźnieniem.
§11 Twoje prawa związane z danymi osobowymi
6. Masz prawo do:
7. Szanujemy Twoje prawa i dokładamy starań, byś mógł/mogła z nich łatwo skorzystać.
8. Należy pamiętać, że niektóre z tych praw mogą nie przysługiwać w każdej sytuacji. Jeśli z jakiegoś powodu nie możemy spełnić Twojego żądania, poinformujemy Cię o przyczynach naszej decyzji — zawsze po dokładnej analizie.
9. Masz prawo w dowolnym momencie sprzeciwić się przetwarzaniu Twoich danych na podstawie naszego uzasadnionego interesu (więcej na ten temat znajdziesz w sekcji §3 polityki).
Sprzeciw zostanie uwzględniony, chyba że wykażemy, że:
10. W każdej chwili możesz też sprzeciwić się przetwarzaniu danych w celach marketingowych. W takim przypadku natychmiast zaprzestaniemy ich wykorzystywania do tego celu.
11. Z praw możesz skorzystać, kontaktując się z nami za pośrednictwem e-maila administratordanych@atar.wroc.pl
§12 Prawo do złożenia skargi
Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z prawem, masz prawo złożyć skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
§13 Postanowienia końcowe
1. W sprawach nieuregulowanych w niniejszej Polityce prywatności obowiązują przepisy o ochronie danych osobowych.
2. ATAR Sp. z o.o. zastrzega sobie prawo do wprowadzenia zmian w Polityce prywatności.
Do usług zrealizowanych przed zmianą stosowana jest wersja obowiązująca w dniu dokonania rezerwacji.
3. Wprowadzone zmiany nie wpłyną na Twoje dotychczasowe prawa.
4. Informacja o zmianach zostanie opublikowana na stronach internetowych ATAR Sp. z o.o.
Komuny Paryskiej 19
50-451 Wrocław
10 min. pieszo od Rynku i Dworca PKP